Que calor! (wat een warmte) - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Chanthal Wouters - WaarBenJij.nu Que calor! (wat een warmte) - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Chanthal Wouters - WaarBenJij.nu

Que calor! (wat een warmte)

Door: Chanthal

Blijf op de hoogte en volg Chanthal

10 Juli 2009 | Cuba, Varadero

in het kort:
ik ben goed aangekomen, na wat problemen bij de douane en ik heb het super warm!
De vlucht viel echt mee, drie filmpjes gekeken, wat spaanse muziek geluisterd en toen waren we er al!
Bij de douane begonnen ze moeilijk te doen omdat ik een casa particulare had opgegeven als adres en daar doet de regering moeilijk over. Dus ik kreeg een heel vragenvuur over mij heen van 'waar kom je vandaan, wat kom je hier doen, waar ga je heen, wat doe je voro werk in Nederland, etc' Ik moest weer terug in de rij gaan staan, verschillen beambten overlegden met elkaar. Ze wezen regelmatig mijn kant op en ik was toch wel een beetje bang dat er nog een verhoor zou komen of dat ik al mijn spullen uit zou moeten laden. UIteindelijk na nog twee keer dezelfde vragen, mocht ik doorlopen. Poe, wat een gedoe!
mijn tas lag al naast de band, dus ik kon meteen mijn geld gaan wisselen. Dat ging ook meteen goed. Er kwam een man naar mij toe om te vragen of ik naar Matanzas ging en even later zat ik bij hem in de auto. We reden langs Hij was eigenlijk een arts die iets met hersens deed, maar omdat de gezondheidszorg in Cuba gratis is, deed hij dit er nog bij. Hij zette mij netjes voor de casa af en ik maakte kennis met de familia. Ik heb een mooie kamer, prive badkamer met douche en wc en een balkon waar ik de straat kan zien. Het eten is lekker. Verder is het hier echt zo ontiegelijk warm (beetje vergelijkbaar met Bangkok zonder wind, of Nederland met 35/ 40 graden)
Het is nu pas 10.30 in de ochtend, dus ik denk dat ik vanmiddag of naar het strand ga, of ga slapen.
Vanochtend heb ik lekker ontbijt gehad (veel fruit, brood, eieren) en heb ik gekletst met Jean - Louis. (een van de eigenaren) Hij heeft ook gezegd hoe ik naar de stad moet lopen (zo'n 20 minuten wandelen)

Wel apart, bij mij in de straat liep er een geit voorbij. Zonder iemand erbij ofzo, hij had wel een touw om de nek. Ook lopen er veel honden rond, maar dat is volgens mij overal in Latijns-Amerika. Ik heb vandaag ook nog een dode kat op de weg gezien. En nu we toch over dieren zijn: ik heb ook al de eerste salamandertjes gezien. Hoop niet dat ik aranas (spinnen) of slangen tegen kom.

Nou, ik ga er weer een eind aan breien. Ga denk ik even de verkoeling van de straat opzoeken! Foto's plaatsen lukt hier trouwens niet, ik ben al blij dat ik hotmail hier kan openen en via Ebuddy op MSN kan.

Opa, gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van!

  • 10 Juli 2009 - 18:09

    Dees:

    He Chant...fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!
    Doe je voorzichtig ;-)

  • 10 Juli 2009 - 18:13

    Lindsy:

    mooi dat je gord ssn bent gekomen ik wens je veel pluzier

    groetjes lindsy

  • 10 Juli 2009 - 18:31

    Opa En Oma:

    bedankt voor je felicitatie

  • 12 Juli 2009 - 10:48

    Gerlinde:

    Ik ben jaloers! Wil ook een lekkere mojito drinken op een dakterrasje met cubaanse muziek! Geniet ervan!(Veel meer kun je inderdaad niet doen in die hitte...)

  • 13 Juli 2009 - 06:37

    Sara Maass:

    Hoi Chantal,

    Dat van die hersenchirurg die er taxi naast reed, snap ik niet. Leg me maar uit als je weer terug bent.

    Maar, daar moet je nu even helemaal niet aan denken.

    Geniet ervan!

    Groetjes,

    Sara

  • 13 Juli 2009 - 20:55

    Suzanna:

    Zo daar zit ze dan in de zon!! Heerlijk zeg. Ik kan me die warmte bijna niet voorstellen als het hier zo regent.
    Maar goed dat je een woordje spaans spreekt met zo'n douane, je viel natuurlijk weer enorm op daar. Mmm, ik heb ook zin in vakantie, nog een klein weekje... Geniet ervan daar in het prachtige, relaxte cuba. heb je die film nu nog gezien??

    Groetjes en maar even lekker de studie achter je laten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Varadero

spaans leren in Cuba

ik kon het weer niet laten, weer weg uit NL!

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2009

back in Holland

05 Augustus 2009

verjaardag!

03 Augustus 2009

Laatste dagen

31 Juli 2009

volgende reis

27 Juli 2009

havana, cienfuegos en de cubanen
Chanthal

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 46769

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 28 Augustus 2014

Munster Erasmus

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Ecuador part II

21 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Rondreis door Peru

07 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

spaans leren in Cuba

01 Februari 2008 - 09 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: