verjaardag! - Reisverslag uit Matanzas, Cuba van Chanthal Wouters - WaarBenJij.nu verjaardag! - Reisverslag uit Matanzas, Cuba van Chanthal Wouters - WaarBenJij.nu

verjaardag!

Door: Chanthal

Blijf op de hoogte en volg Chanthal

05 Augustus 2009 | Cuba, Matanzas

om met het goede nieuws te beginnen: ik ben jarig! haha!
gisteren hebben we in het spaans en engels verjaardagsliedjes gezongen en ik ben door de gehele familie en aanhang gefeliciteerd.
het slechte nieuws: de familie waar ik zou verblijven had mijn kamer vergeven aan een stel meiden die langer bleven en waar ze meer geld aan konden verdienen. Dus ik had geen kamer toen ik aankwam in Matanzas. Ik baalde enorm en was echt boos op Marilyn! Toen ben ik op zoek gegaan naar een andere casa. Omdat de vriend van Marilyn met mij meeliep om mij te helpen, kreeg hij ook nog eens 5 CUC! Ik betaal normaal gesproken 15, maar omdat hij mij naar de plaats heeft gebracht, betaal ik 5 meer. Echt belachelijk en ik vind dat ze het helemaal niet hebben verdiend. Ik zou vandaag naar een casa in de straat van marilyn verhuizen, maar heb ze verteld dat ik lekker blijf waar ik ben. Geen zin om alles te verhuizen en ook geen zin om commissie te betalen aan hun. Ik ben nog wel een soort van verplicht om langs hun huis te gaan, ze hebben een cadeautje voor me gekocht. Maar ik ga niet lang blijven.
In Trinidad was ongeveer hetzelfde gebeurd trouwens. Ik zou daar voor een paar dagen blijven en twee dagen voordat ik ging (toen ik het vorige vberichtje schreef) vroeg de eigenaresse of ik niet deie avond al wilde vertrekken. Ik zei van niet, want dan kwam ik in de avond aan in Matanzas en dan kon ik net zo goed langer blijven.
Ze knikte ja, maar toen ik na het internetten de volgende dag terugkwam, vertelde ze me dat ze een probleem had,. Ze was helemaal vergeten dat er een Italiaans gezin kwam en dat ik dus neit nog een nacht kon blijven. Echt asociaal van haar, want ik had gereserveerd, maar goed. Ze kende nog wel iemand die wel een kamer voor mij over had. Was een mooie kamer, eten was goed (maar minder lekker dan bij Barbara, die eigenaresse).
Maarja, zo gaat het hier dus vaak. Veel mensen kiezen voor het geld en ik kan dat aan de ene kant wel begrijpen. Ze snappen alleen niet dat ik hun niet ga aanraden bij andere mensen en dat het niet echt klantvriendelijk is.
Verder heb ik eigenlijk nu niet te vertellen. Vanmiddag gaan we met de hele familie plus amerikaan naar het strand hier in het dorpje. Niet zon mooi strand als in de badplaats varadero, maar het schijnt een mooi strandje te zijn. Verder weet ik nog niet wat ik ga doen. (zal wel hangen op de veranda zijn en kletsen met de familie, helemaal niet erg met deze temperaturen!)
Nou mensjes, mijn volgende berichtje zal wel uit Holanda komen :)
Tot snel!

• 05 Augustus 2009 - 16:56

Marij Snoeks:

hallo chanthal van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag.tot vrijdag dan is het weer voorbij . groetjes de snoekies!!!!!!!!

• 05 Augustus 2009 - 17:27

Leny:

van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een goede thuiskomst toegewenst

• 05 Augustus 2009 - 19:41

Eline:

HEEEEEEJJJ Jarig Jobje!!

Gefeliciteerd met je verjaardag!!.

Kus eline

• 07 Augustus 2009 - 16:07

Miranda & Bjorn:

Hartelijk gefeliciteerd! Ik heb dagenlang niet op internet kunnen kijken, dus nu krijg je mn berichtje pas..

Tot morgen!

Reactie op bericht: lekker cultuurtje daar! Maar ergens wel begrijpelijk natuurlijk, geld is lelijk!

Kus