back in Holland - Reisverslag uit Uden, Nederland van Chanthal Wouters - WaarBenJij.nu back in Holland - Reisverslag uit Uden, Nederland van Chanthal Wouters - WaarBenJij.nu

back in Holland

Door: Chanthal

Blijf op de hoogte en volg Chanthal

08 Augustus 2009 | Nederland, Uden

Ik ben weer terug in het oh zo zonnige Nederland! (not!)
Mijn verjaardag heb ik lekker gevierd in Cuba. In de ochtend was ik naar het internetcafé gegaan om effe bij te kletsen met mijn ouders. Daarna ben ik naar de bank gegaan om mijn laatste centjes op te halen. Voor 50 cent ben ik met een fietstaxi terug gegaan naar mijn casa. Heb aan de ene kant wel medelijden met ze omdat ze zo veel moeite moeten doen voor een beetje geld, maar aan de andere kant is het voor hun wel een mooie inkomstenbron.
Toen ik terugkwam bij mijn casa, heb ik met de kids op de veranda gezeten en heb ik vooral weinig gedaan (veel te warm). Om twee uur vroeg de familie of ik nog naar het strand wilde gaan om mijn verjaardag te vieren.
Om 3 uur zouden we gaan, dus Jason (die Amerikaan) en ik hadden al onze spullen gepakt en waren om 3 uur klaar voor vertrek...maar de rest van de familie nog niet. Ze moesten nog een auto met chauffeur zien te vinden die ons naar het strand kon brengen. Ook moesten ze nog drinken koud leggen, moest een van de kinderen naar de kliniek voor een injectie en waren ze het huis nog aan het schoonmaken. Uiteindelijk vertrokken we dus om 5 uur. Eenmaal aangekomen in Varadero, gingen we op zoek naar het huis van ene Maria. Daar zou het strand het mooist zijn. Maar de familie zou de familie niet zijn als ze niets hadden voorbereid en dus ook niet precies wisten waar ze woonde. Het was ergens in straat 40, of 41, of 54, in ieder geval iets met een 4 erin. Na ongeveer 20 minuten te hebben gezocht, hadden we het huis gevonden. We gingen niet meteen naar het strand, maar gingen eerst bij de familie naar binnen en kletsen. Jason en ik waren ondertussen erg ongeduldig geworden, vooral omdat we het strand konden zien liggen en erg zin hadden in een duik. We zijn toen alvast naar het strand gelopen en hebben lekker gezwommen. Het water was lekker warm, de zon scheen nog een beetje. Later kwam Jason nog met bier aan en hebben we in het water bier gedronken. (wat wil je nog meer op je vakantie?)
Toen we na een paar uur teruggingen naar Matanzas, begon het te regenen. We gingen naar een restaurant waar je voor 2 CUC een maaltijd kan krijgen. Lekker gegeten, met nog ene toetje na. Daarna wilden we terug naar huis gaan, maar het regende zo hard, dat alle straten onder water waren gelopen. De auto werd voorgereden en de banden stonden tot halverwege in het water. Jason en Maria (moeder van de casa) vonden het grappig om in de regen op straat te dansen en daar hebben we erg om gelachen! Daarna met zn 9en weer in de auto gekropen en naar huis gereden. Daar weer op de veranda gezeten en gekletst met de kids. Toen werd ik naar binnen geroepen, ze hadden nog een verrassing voor me: een grote taart met een kaars erop. Ze zongen allemaal liedjes in het Spaans voor me en de kinderen klapten en dansten. Erg leuk en een grote verrassing! De taart werd even in mijn koelkast bewaard, want we hadden natuurlijk net gegeten. We zijn op de veranda gaan zitten en er kwamen nog wat vrienden en familie langs. We hebben 's avonds laat de taart nog aangesneden en rond 12 uur ben ik gaan slapen, want het was toch wel een inspannend dagje.
6 augustus, mijn dag van vertrek, heb ik mijn spulletjes ingepakt, ben ik nog even naar een winkel geweest om wat spullen te kopen voor de vlucht. Alleen de winkel was bijna leeg en ze hadden geen chips of koekjes om mee te nemen. Ze verwezen me naar een dulceria waar ze misschien wel iets voor me hadden. Toen ik daar zei dat ik wat zocht voor de vlucht, verwees ze me eerst naar twee straten verderop, want daar zat een man die plastic zakjes verkocht, want zij had die niet. Ik zou zeggen, koop een paar plastic zakjes van die man, zodat je klanten niet eerst op zoek moeten naar een zakje, maar zo werkt het daar niet. Ik had gelukkig een plastic zakje bij en ze stopte daar wat spullen in. Kostte echt niets daar.
Daarna weer teruggelopen naar de familie en vooral op de veranda gehangen en gekletst. Om 5 uur kreeg ik nog een hele maaltijd om daarna met een volle maag naar het vliegveld te vertrekken.
De vlucht verliep eigenlijk best snel, ondanks dat ik niet heb geslapen. En nu ben ik dus weer in NL! Maandag begint het gewone leven met werken enzo weer, dat zal wel effe wennen zijn, maar ik denk dat ik er zo weer in zit!
jullie horen wel wanneer mijn volgende reis weer is ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uden

spaans leren in Cuba

ik kon het weer niet laten, weer weg uit NL!

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2009

back in Holland

05 Augustus 2009

verjaardag!

03 Augustus 2009

Laatste dagen

31 Juli 2009

volgende reis

27 Juli 2009

havana, cienfuegos en de cubanen
Chanthal

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 46768

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 28 Augustus 2014

Munster Erasmus

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Ecuador part II

21 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Rondreis door Peru

07 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

spaans leren in Cuba

01 Februari 2008 - 09 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: