Laatste dagen - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Chanthal Wouters - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Chanthal Wouters - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Chanthal

Blijf op de hoogte en volg Chanthal

03 Augustus 2009 | Cuba, Trinidad

hola!
Vrijdag heb ik mijn laatste avond in Havana meegemaakt. Ik heb alleen niet veel gedaan, ben niet wezen stappen ofzo. Ben eerst met Helene naar havana vieja gegaan en zijn voor de laatste keer naar el museo del chocolate gegaan. Het personeel kent ons daar, maar we krijgen nog net geen voorkeursbehandeling. Toen we terug gingen naar Vedado (onze wijk) was het al 5 uur en de zwembaden sluiten hier om 6 uur, dus geen zwembad voor ons. Tony, mijn padre, had nog wel een idee. Hij had een heel klein zwembadje wat ie wel voor me wilde opzetten op de patio. helene vond het een geweldig idee, maar we zijn maar gewoon aan de voorkant van het huis op een balkon gaan zitten. Toch nog een beetje verkleurd, maar niet zo lekker als een zwembad. Daarna heb ik wat gegeten en heb ik mijn spullen ingepakt. Marisela, de moeder van helene, zou een taxi belen. Dat heeft ze tot drie keer toe gedaan, maar er kwam geen taxi. Toen zijn we maar met al de spullen van helene (=veel!) naar het dichtsbijzijnde hotel gelopen.
Ik heb mijn avond verder met mijn padres doorgebracht en verder niet veel gedaan.
Zaterdagochtend ben ik vroeg opgestaan (erg vervelend, maar mag niet klagen :P) en heb ik afscheid genomen van tony (olivia lag nog te slapen) Was wel heel raar om weg te gaan, de deur achter mij dicht te trekken en te gaan. Ben daardoor helemaal vergeten om een foto van het huis en van mijn padres te maken, maar die zal ik wel via de mail vragen. (ze hebben hier alemaal yahoo/ hayoo :P)
De busreis verliep goed, wel weinig beenruimte, maar de 7 uur gingen snel voorbij. Eenmaal in Trinidad aangekomen was het een gekkenhuis! Ik heb nog nooit zoveel mensen zien schreeuwen of je ajb in hun huis wilde verblijven. Gelukkig stond iemand op mij te wachten en kon ik snel ontsnappen aan deze gekte.
Het huis is redelijk groot, en de mensen zijn aardig. Ze hebben een zoon van mijn leeftijd en er waren vrienden op bezoek, dus daar heb ik lekker mee kunnen kletsen (ja in het spaans, god wat is het moeilijk om de hele dag in het spaans te denken, ouwehoeren)
Ben gisteren met de zoon en zijn vrienden naar een waterval in de buurt geweest. Moesten er eerst een 1 ene een kwartier voor wandelen, maar het water was een grote beloning. Daarna zou ik eigenlijk naar het strand gaan, maar ik was moe dus ben effe gaan slapen. Daarna heb ik film gekeken met de vrienden. Savonds hadden ze me uitgenodigd om naar het centrum te gaan, maar ik heb al een paar dagen keelpijn en voel me niet zo lekker, dus het aanbod afgeslagen en lekker op tijd mijn bed ingedoken. vanmiddag wil ik eigenlijk wel even naar het strand gaan, maar ligt eraan hoe duur het is om er heen te gaan en hoe het weer is. Eergisteren heeft het smiddags geregend, maar gisteren was het droog. Heb al iets meer een kleurtje gekregen, maar nog niet zoveel, dus kan nog wel wat bij :P
Vandaag heb ik nog niet veel gedaan, ben naar de bank geweest voor geld, ben wat rond wezen lopen door Trinidad en heb wat gedronken met de vader van mijn casa.
Morgen vertrek ik naar Matanzas. Het schijnt mee te vallen met de uren naar het dorp, maar ik moet overstappen en de bus die ik daarna moet nemen vertrekt pas 2 uur later. Maar we zullen morgen wel zien.
Ik ben net op Ebuddy en wil net met me ouders gaan praten, en dan loopt dat ding vast. Ik hoop dat ie het zo doet, want heb ze nog maar twee keer gesproken sinds ik hier zit!
nou mensjes, ik laat nog wel horen hoe mijn verjaardag is verlopen als ik in matanzas ben en dan zie ik jullie gauw weer!

  • 03 Augustus 2009 - 17:22

    Mam Sjan En De Rest:

    ja we hebben lekker gekletst.En to gauw.
    maak er nog een paar mooie dagen van.

  • 03 Augustus 2009 - 17:55

    Nancy:

    Nog eventje en dan ben je terug:D
    En dan je verjaardag!
    Geniet er nog even van!
    Xx

  • 04 Augustus 2009 - 18:35

    Akkertjes:

    Nou weer van alles meegemaakt zo te lezen. Wij willen je alvast een hele fijne verjaardag wensen zo ver van huis en zullen hier aan je denken...
    Weet je trouwens iets wat je graag wil hebben of is het liever geld voor de volgende trip....
    we horen het wel en anders tot zaterdag....
    groetjes!!!!!!!!!!!!!!!

  • 04 Augustus 2009 - 22:43

    Sandra:

    Felicidades y que pases un buen dia. Ik denk wel dat je dat inmiddels kunt verstaan. Groetjes en alvast een goede reis.

  • 05 Augustus 2009 - 04:48

    Mama En De Rest:

    vroeg opgestaan om je te feliciteren.Proficiat met je 23 verjaardag.Maak er vandaag een mooi Cubaans feestje van.Want om daar te zitten en dan ook nog jarig te zijn een heel uniek.Veel plezier en tot vrijdag.De woutertjes

  • 05 Augustus 2009 - 06:14

    Janny:

    Proficiat
    fijne dag

    groetjes

  • 05 Augustus 2009 - 07:52

    Pascal:

    Gefeliciteerd met je verjaardag..!!
    Ik heb vanacht mn laatste nachtdienst gehad, net hardgelopen.. dus nu 4 dagen vrij..
    Ga zo ff genieten op aquabest.. Bis vrijdag!!

    Ciao

  • 05 Augustus 2009 - 08:38

    Maria:

    Proficiat met je verjaardag, geniet er nog even van en goeie reis terug.

    Groetjes,
    De Lokvennetjes

  • 05 Augustus 2009 - 09:00

    Martje:

    Hey girl

    Tanti Auguri met je 23e verjaardag! Geniet er maar dubbel van daarzo! Zie je zaterdag voor een persoonlijke felicitatie.
    Natuurlijk ook nog veel plezier op de rest van de dagen daar.

    Liefs Martje

  • 05 Augustus 2009 - 10:40

    Nicole:

    Hej Chanthal,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Tot zaterdag.

    Groetjes

  • 05 Augustus 2009 - 13:14

    Sophie:

    Hi Chantal :)

    I can't understand anything here :P
    I'm writing because we can't find you on facebook.
    How are you? Hope you arrived without any problems. I'll send you some photos with lucky hipo de Cuba ;)
    kisses:*

  • 05 Augustus 2009 - 13:25

    Gerrit:

    Felicidades y un buenas dia.Hasta luego.

  • 05 Augustus 2009 - 14:58

    Deborah:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een hele fijne dag & geniet er daar nog eventjes van!

    Groetjes xx

    By the way erg leuk om je reisverslagen te lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Trinidad

spaans leren in Cuba

ik kon het weer niet laten, weer weg uit NL!

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2009

back in Holland

05 Augustus 2009

verjaardag!

03 Augustus 2009

Laatste dagen

31 Juli 2009

volgende reis

27 Juli 2009

havana, cienfuegos en de cubanen
Chanthal

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 46767

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 28 Augustus 2014

Munster Erasmus

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Ecuador part II

21 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Rondreis door Peru

07 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

spaans leren in Cuba

01 Februari 2008 - 09 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: